söndag 25 mars 2012

Tema: Det här är min stil


 

Fabrikens tema denna gång är Min stil och det känns lite konstigt att säga min stildå det är vårt hem. Men jag är nog den som ändrar, flyttar och kommer med mest idéer. Jag tycker det är svårt att säga vilken typ av stil vi har, det är helt enkelt en blandning av möbler som vi mestadels fått eller ärvt. Självklart har vi även nya möbler men det är nog inte många som ser ut som de gjorde när vi köpte dem längre. Om man som jag ändrar sig ofta är en vit grund att föredra. Då kan man peta in lite färg efter humör och årstid mycket lättare.


 Eftersom min mamma är från Japan vill jag att lite av det ska synas i hemmet. Till exempel med kuddfodral sydda i kimonotyger eller pappersblommor i en gammal japansk vas.


 
Att hitta användningsområden till gamla saker, mer än de är avsedda för, är alltid ett trevligt sätt att göra dem till mer än bara prydnad.


 När vi först flyttade in i huset undrade vi hur i all världen vi skulle lyckas fylla ut alla tomma ytor och nu är det fullt. Fullt av möbler som någon annan inte tyckte passade in i deras hem längre och som vi gladeligen tagit emot. Det ska kännas hemtrevligt, välkomnande, inspirerande och personligt när man kommer hem till oss. Och smaskig fika ska det helst alltid finnas hemma, eller gå lätt att slänga ihop om man får oväntat besök.

Massor av fin inspiration hittar ni som vanligt hos Fabriken.

Mia

15 kommentarer:

  1. Det ser verkligen hemtrevligt ut hos er med många fin detaljer. Och din blogg har fått ett nytt utseende, vårlig och fräsch.

    Ha en trevlig dag

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också DIN stil!
    Härligt att se!
    Kram
    /Helena

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att berätta att en ny "Använd det du har" utmaning startar i april.

    Hoppas att du vill vara med igen.

    Kram Bea

    SvaraRadera
  4. Japansk inredning är mej nära hjärtat! Även om jag inte har så mycket direkt japanskt själv, men det inspirerar! Sovrummet ser så inbjudande ut, härlig den där lampan. Massor fina detaljer ni har i hemmet, det är sådant som gör det hemtrevligt!

    SvaraRadera
  5. Ser jättemysigt ut! Gillar din stil!

    SvaraRadera
  6. Ser jättefint och hemtrevligt ut hemma hos er!

    SvaraRadera
  7. Du har en söt stil! Gillar att du tar in det japanska!

    SvaraRadera
  8. Vad härligt ni har det. Så trivsamt! Gillar stilen:-)

    SvaraRadera
  9. Du har så mycket fint hemma hos dig!

    Kram Cia

    SvaraRadera
  10. Ser helt underbart ut att både vakna och somna i den sängen!!

    SvaraRadera
  11. Vad fina bilder från ditt hem och headlinebilderna är väldigt fina. Saknar dock de stora glasögonen ;)

    SvaraRadera
  12. Det är så fint, så fint! Du har ett hem som jag hade trivts fint i :)
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Vilket vackert blått porslin! Underbart... Vackra bilder!
    Roligt att hitta en ny blogg :)
    En fin dag till dig, MALIN

    SvaraRadera
  14. I love your style! Vackert med personliga inslag. Jag skulle trivas hemma hos dig och det där med fikat lät ju extra mysigt!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!