onsdag 2 maj 2012

Tvålflaska blir vistikortshållare


Förra veckan lämnade jag lite kläder i en supermysig leksaksaffär i Hammarby Sjöstad. Och det kan ju vara bra att ha några visitkort också ifall någon skulle få för sig att vilja se fler kläder. Bäst tyckte jag att det var om de hängde vid kläderna så att kunderna lätt hittar dem, så jag gjorde en liten egen visitkortshållare av en gammal tvålflaska i plast. 

Skölj ur flaskan ordentligt, ta bort klisterlapparna och klipp till önskad storlek med vanlig sax. Två hål i sidorna är bra att ha och det görs lättast med håltång. Trä därefter igenom ett band så att du kan hänga upp den. Detta är inte mitt påhitt utan jag såg det på en annan blogg för några månader sedan men kan tyvärr inte komma på vilken.

Butiken som kläderna kommer att säljas i heter Happies. Så bor du i Stockholm, har lite tid över och är nyfiken på att se hur kläderna ser ut och känns tycker jag att du ska besöka butiken.




Det blev visst en lång paus från bloggen. Jag har liksom inte tid att sitta vid datorn på helgerna när alla är lediga. Dessutom har det varit alldeles för fint väder ute så varje minut har spenderats i trädgården och alla lådor är nu nästan fulla med förodlade plantor och nya små frön. Jordgubbar har gallrats, stenplattor flyttats  och pelargoner har fått flytta ut. Ja, det gäller att passa på att vara ute när solen värmer så härligt. För snabbt vänder det om och blir kallt och då är det inte alls lika kul att vara ute.

Önskar er en härlig onsdag!

Mia

8 kommentarer:

  1. Men så smart! :) Och fina macrones du gjort! Det har jag aldrig vågat mig på..

    Ha en fin onsdag!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Cool idé!
    Ja, ute har jag också varit i massor. Lapat sol och jobbat i trädgård.
    Så härligt! Ha en fantastisk dag! //Elin

    SvaraRadera
  3. fifiigt&fint...! Vi har varit ute massor, mellan all spysjuka som vi också har hunnit med. Inatt har vi kört en omgång till, så det blir häng i trädgården idag med, frisk luft kan ju inte skada?!

    SvaraRadera
  4. Smart!

    Ja nu får man njuta av det härliga vädret!

    Lycka till med försäljningen av dina fina kläder.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Himla smart och snyggt! Det är så kul när man kan göra fina saker av "skräp" som man annars bara hade slängt. Jag tror att jag sett något liknande hos Karin & Freja på Pysselbolaget så det kanske var därifrån du fick inspirationen. :-)

    SvaraRadera
  6. Älskar dina idéer och tips för återvinning!

    SvaraRadera
  7. Underbar idé! Du är så pysslig! Och just en visitkortshållare är något jag behöver just nu :-)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!