tisdag 17 juli 2012

Ibland hittar man det bara sådär


               

Ibland fastnar man lite när man gör om i barnens rum. Och just storebrors rum har varit svårast att få sådär mysigt som man vill att det ska vara . Men så en dag när jag var på Rusta tog jag en titt på deras tapeter. Många fina hittade jag faktiskt, bland annat den här tidningsrubrikstapeten som kändes alldeles perfekt för storebrors rum. Lika självklart var det att den skulle sitta på de vita tråkiga garderobsdörrarna. Sen hittade jag några roliga uggleknoppar på Republic i Liljeholmen de glittar lite mystiskt men ändå väldigt diskreta.

Det kanske inte är mysigt men väldigt "storebrorigt", ja det finns ju inget sådant ord men vi  kan väl låtsas. Och tapeten passar så bra till 50-talssekretären och stolen med svart klädsel. 
Hattraden gjordes i våras och funkar fint fortfarande, mer om den kan ni läsa här.

Nu är det lite oordning på bloggen igen men det gör väl inte så mycket för vi är nog många som har fullt upp med att ha semester. Så fram till barnen börjar skolan kommer det nog vara lite så där med skrivandet men sedan lovar jag att det blir ordning igen.

Önskar er alla som tittar in en trevlig dag!

Mia

9 kommentarer:

  1. Snyggt och lite mer "uupvuxen" känsla.
    Jag har oxå reagerat över hur många fina tapeter Rusta har numera, att det dessutom är till ett överkomligt pris gör ju absolut inte saken sämre.
    Ha en bra dag/semester.

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint och passande för en storebror! Vi har en 12-åring här hemma så jag jag vet precis hur svårt det är att få ett storebrorsrum att kännas fint och mysigt och samtidigt falla ägaren i smaken. :-)

    SvaraRadera
  3. Snyggt! :) Den iden gillade jag riktigt,riktigt mycket! :)

    Ha en fin dag/Bettan

    SvaraRadera
  4. Det blev ju riktigt snyggt! Gillar uggleknopparna!

    kramiz

    SvaraRadera
  5. Jättefint!! Personligt och coolt men ändå med värme, du har verkligen lyckats!!
    // Sandra

    SvaraRadera
  6. Superfin tapet! Riktigt snyggt på ett killrum tycker jag. Eller tjejrum också för den delen... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. oordning är helt okej... det finns ju annat man vill syssla med också! :-)
    Verkligen coola tapeter, passar en stor kille!

    SvaraRadera
  8. Men så snyggt, det passar verkligen en storebror!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!