måndag 27 augusti 2012

Rosettbrosch



Jag är en riktig koftmänniska, koftan är bland det bästa plagget man kan ha i en garderob. På sommaren har jag gärna tunna silkeskoftor som även funkar fint till klänningar vintertid. På hösten och våren vanliga finstickade varianter och sedan när det är lite kyligt en rejält grovstickad kofta. Men en av de stora grovstickade koftorna är liksom så där stor att när jag knäppt knapparna känns den lös och hängig. Den nästan glider av axlarna och då kan det vara bra med en brosch. Efter att ha gjort rosett-läderarmbanden kom jag på att man av de allra minsta bitarna faktiskt kan göra små rosetter just till broscher. 


Man gör helt enkelt som armbanden och istället för att bara knyta en tråd runt läderbiten knyter man den runt broschspännet och limmar även mittenbiten på rosetten över spännet. 

Önskar er en härlig måndag!

Mia

11 kommentarer:

  1. Jag är oxå en koft-människa! Skulle nog kunna säja att det ingår en kofta i alla outfits i min garderob! Å brochen var ju bara för söt!

    SvaraRadera
  2. Jättefint! En sån brosch kan jag allt tänka mig ;)

    SvaraRadera
  3. Superfin brosch!!! Jag är också en koft-människa. Kan inte tänka mig ett bättre plagg.

    SvaraRadera
  4. Fint med rosetter. Fina att dekorera med på olika sätt. / Annika

    SvaraRadera
  5. In love! Igen hos dig.... :)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också koftor och har ibland samma problem. Detta var ju verkligen en supersöt liten brosch att använda när koftan glider iväg!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!