onsdag 5 december 2012

Kakfatserbjudande




       

Kakfateriet har ett litet erbjudande just nu, ett väldigt trevligt sådant. Nämligen 30 procent rabatt på hela deras sortiment med kakfatsdelar, om du använder rabattkod Kinoko. När du valt ut din kakfatspinne skriver du in rabattkoden vid betalning i kassan. Koden är som sagt Kinoko och gäller i fem dagar på ett köp. 

Kakfat är ju både roligt att göra och väldigt trevliga att ge bort. Kanske en liten julklapp eller något att ställa alla godsaker på vid glöggbjudningar och under julen. Och när jag ändå skriver om godsaker inför jul skall jag passa på att skriva om saffranstryffelreceptet som så många undrade över. Jag gjorde mina efter eget recept som jag inte alls kommer ihåg. Men på baksidan av den vita chokladen finns ett recept på vitchokladtryffel, tillsätt bara en påse saffran så blir det nog bra. Och min erfarenhet av vitchoklad är att den inte blir lika hård som mörk, därför doppade jag mina i smält mörk choklad. Då får man en hård utsida med en mjuk härlig saffrans yllning. Men man får rulla i två omgångar och låta dem torka emellan.


Trevlig kväll!

Mia

2 kommentarer:

  1. Vilket erbjudande!

    Ha en mysig kväll! kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad bra, jag som ändå tänkt lägga en beställning nu inför tomteverkstaden. :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!