onsdag 19 december 2012

Minismällkarameller



       



En liten liten gran har fått små små smällkarameller, i alla fall tillfälligt när jag skulle ta några bilder till bloggen. För den lilla granen står på utetrappan och de små smällkaramellerna ska hänga i den riktiga julgranen som vi köpte men som får vänta ute en dag till eftersom julgransfoten var trasig.

Små smällkarameller är ett väldigt trevligt pyssel. Man får användning av några toarullar, det går åt lite silkespapper vilket gör att barnen kan ha hur många färger som helst och kan göra hur många de vill utan att de tar över hela julgranen.

Nu är det ju så där mycket att fixa. Paket ska slås in och det är ju trevligt om man har paket att slå in. Några har köpts och väntar på fina papper och än så länge har jag endast gjort några pompoms att knyta fast. Tyllen ska bli en kjol och små remsor som blev över fick bli snöre till en beställning. Så tills det lugnat ner sig händer det nog mer på Instagram än på bloggen. Så om någon önskar följa mig heter jag MIAKINOKO.

Nu blir det lite frukost innan jag ska till barnmorskan och sedan vidare upp till Stortorget.
Önskar er alla en trevlig dag!

Mia


6 kommentarer:

  1. Vad fint! Tycker det är roligt när barnen får vara med och pyssla och pynta!

    Jag håller megakoll på dig på instagram ;)

    Ha en fin dag! kram

    SvaraRadera
  2. Sött med små smällkarameller!

    SvaraRadera
  3. Smällkarameller är grymt kul. Det vill jag att vi ska göra några med. Gjorde vi alltid förr, men det har blivit bortglömt här. Det ska vi nog banne mig ändra på :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Naturens skönhet
    är obeskrivlig.
    Kung Bore har målat allt
    i silver och guld.

    Jag vandrar
    genom vinterlandet.
    Snön knarrar
    under mina fötter

    Gnistrande pärlor
    pyntar trädet
    Och jag får njuta
    alldeles gratis.

    Kylan biter
    I mina kinder.
    Solen står lågt
    och värmer inte.

    Frusna händer,
    frusna fötter
    men tankarna på vänner
    ger mig värme i hjärtat!

    En riktigt god jul till dig och de dina önskar jag dig från ett vintrigt Gotland!

    SvaraRadera
  5. Supersöt gran och fina smällisar!

    Jag önskar dig och de dina en riktigt God Jul!
    Kram /Helena

    SvaraRadera
  6. Ooo så söta mini-smällkarameller! Roligt att pyssla med barnen!
    En riktigt God Jul önskar jag dig!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!