torsdag 24 januari 2013

Torsdagstema: ordning och reda


Det bästa med att skapa ordning och reda måste ju vara att få göra det på ett fint sätt. Och ibland är det ju nästan så att man knappt vill använda sakerna för att inte förstöra ordningen.

        

Som när man lindat små band och spetsbitar runt fina papper. 


Eller att ta tidningen längs ner, hur jobbigt är inte det?


      

Att handla efter hur burken ser ut är ju också lite roligt. Man får lite mat och en burk som är fin som den är. Eller som kan göras fin med hjälp av lite tjusigt papper. 


Glasburkar är trevliga att förvara små saker i, som till exempel pärlor. Och förvaringsburkar som redan är fina är ju inte helt fel det heller.

      

Pocket böcker är så bra för de alla har samma storlek. Fast man ställer dem på olika sätt ser de ut att vara i ordning på dem. Med ett gammalt strykjärn får man dem att stå extra stadigt.

Det här är några av sakerna vi har ordning och reda på. Sen har vi ju de där skåpen eller rummen som det är totalt kaos i. De som man alltid måste ursäkta sig när man öppnar. Ett av våra "sorgebarn" när det gäller detta har länge varit tvättstugan, men där jag faktiskt har börjat skapa lite ordning nu.

Mer ordning och reda hittar ni inne hos fabriken.

Mia

8 kommentarer:

  1. Vilken fin ordning och reda! Önskar att jag oxå hade det så. just nu ligger allt pysselmaterial i flyttlådor som inte packats upp ännu..
    Kram emelie

    SvaraRadera
  2. Härligt med ordning och reda, speciellt när det är så fint ordnat! Jag tänker "Till sommaren, då..."

    SvaraRadera
  3. Hur fint som helst. Jag gillar dina fina lådor, med fint papper, på översta bilden. Något för mitt arbetsrum också kanske :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Mia,

    jeg har lige opdaget din blog og elsker din stil! :-)

    Kram Sally (jeg er tysk, men taler lidt dansk)

    SvaraRadera
  5. Härligt när ordning och reda kan se så där snyggt ut!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Härligt fint har du lyckats få till. Min första titt här, vilken tur att jag hittade hit:)

    SvaraRadera
  7. Jag älskar ordning och reda (lite lätt manisk...?). Du har verkligen fått till bra och snygg förvaring! :)

    SvaraRadera
  8. Vad jag önskar att jag också kunde ha sådär snyggt och ordningssamt runt omkring mig... Tror min sambo önskar det han med :0) Supersnygga askar!! /Louise

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!