söndag 10 februari 2013

Söndagsbilden: det kan inte alltid bli rätt


Ibland blir det fel. Och så lovar man sig själv att misstaget inte ska upprepas, men så blir det ändå fel igen. Som förberedelserna inför skridskoåkningen med skolan. Storebrors skridskor passar honom precis, ingen plats för tjockstrumpor men de behövs inte ändå. Och lillebror åker med så stora att det det får plats två par extra strumpor. Det skiljer bara en eller två storlekar och det ena paret är svarta och de andra är svarta med en grå detalj.  

När jag packade skridskorna förra fredagen tänkte jag hela tiden: "de här är de stora och de här de små" och var helt säker på att jag gjort rätt. Men storebror kommer hem och säger att det inte alls gick att åka skridskor då de var alldeles för små. Så i fredags när det var dags igen tänkte jag att nu måste det ju bli rätt. Jag var helt säker på att de båda var svarta och grå och den större storleken. Storebror kommer hem och säger att han inte kunde åka skridskor den här gången heller. Jag blev nästan lite sur då jag var helt säker på att han fått rätt skridskor med sig. Men så var det ju självklart inte, han hade fått med sig en stor och en liten.... Men inte var han ledsen för det, han fick vara "kaffepojke" och fixade fika åt de andra barnen.

Vid sådana här tillfällen är det lätt att känna sig som världens slarvigaste förälder. Men vi hade i alla fall inte glömt helt att det var skridskor. Jag kom också ihåg den varma chokladen, vattenflaskan och ostmackan. Och det är ju det viktigaste.... man kan inte göra allt rätt alla gånger.

Fler söndagsbilder hittar ni hos fabriken.

Mia

4 kommentarer:

  1. ja suck, ibland känner man sej lite lagom virrig!
    Härlig bild...!

    SvaraRadera
  2. Tror att vi alla mammor känner så ibland (pappor med kanske..) Man vill att det ska bli bra men det är ändå lätt att missa nåt, som när personalen på förskolan försynt påpekar att de borde ha sockar med sig för att inte frysa om fötterna. Och jag som trott att de var tillräckligt varma! Svårt tänka på allt! Kram Sara

    SvaraRadera
  3. I love your blog, I allways find here inspiration. Thank you!
    Lauren

    SvaraRadera
  4. Har du funderat på att märka skridskorna på något vis. :)
    Ett tips bara.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!