onsdag 20 mars 2013

Lapptäcke av gamla jeans






       

Undra hur många par jeans man använder genom livet? Själv har jag rensat ut massor, även om jag faktiskt de senast åren inte köpt ett enda par jeans. Jag har ett par favoritjeans och de används ibland men för det mesta har jag klänning eller kjol.  Så alla våra och andras gamla jeans har klippts till små rutor för att sy ihop. Tidigare har jag gjort det här och det var väldigt länge sedan. Tre år  ganska precis faktiskt, och mycket har bloggen utvecklats sedan dess.

Den här gången blev det ett litet lapptäcke med fleecebaksida och bandkantad med bomullsband. Nu är det så att vi faktiskt inte behöver några fler filtar till Liten så den blir nog till salu sedan. Jag kände bara för att sy något för att minska högarna av utskurna lappar. 

Någon ny hemsida finns det inte just nu, men kläder finns det färdigt och jag ska försöka få ordning på det snart. Då kommer jag endast att lägga in kläder som finns färdiga, som de små ljusa baby jeansen.

När jag ändå skriver om återanvändning av gamla jeans vill jag tipsa om duktiga Anita som är mästare på att använda varje liten hälla på byxorna. Jag blir så imponerad över hennes tålamod och fina kreationer. Har du inte hittat dit gör du det här.

Vi tackar så mycket för era vänliga kommentarer om bebisbilderna, jättekul att läsa! Nu är han för stor för att det ska gå att ta nya och jag önskar jag tagit fler olika. Men jag är glad över de vi nu har, för de är ju bättre än de jag inte har på de andra barnen.

Önskar er alla en trevlig dag. Idag blir det påsktema/pyssel som ska förberedas. Jag hoppas att Liten är nöjd så jag hinner med det.

Mia

5 kommentarer:

  1. Hej,

    kan Du ge några bra tips på hur Du får på kantbandet så snyggt och jämt?!

    Grattis till den lille också! Himelskt söt!

    Med vänlig hälsning,
    Hedda

    SvaraRadera
  2. Perfekt med slitstark lekfilt!

    SvaraRadera
  3. Håller med om att Lillen är jättesöt i tidningskorgen! Jag tror nog att man alltid längtar efter en liten bebis....de är så ursöta när de är nyfödda eller nån månad gammal! Jeansfilten är snygg liksom babyjeansen! Jag gillar återanvändning! :-). Fortsätta njuta av den ljuvliga bebistiden!

    SvaraRadera
  4. Vilket superfint lapptäcke! Det tokgillar jag... Precis som de ljuvliga bilderna på killen i korgen :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!