söndag 17 mars 2013

Söndagsbilden: ett virkat regnmoln



Jag virkade ett litet luddigt moln att hänga upp, som bebisen kan ligga och titta på. Ett luddigt mohairgarn fick det bli för att få till ett luddigt och luftigt moln. Ett garn som jag fått av pysselpralinen . 

Idén till molnet hittade jag på Pinterest, men länken funkade tyvärr inte. Är det bara jag som inte tycker att länkarna inte alltid funkar eller att det inte alltid blir till rätt sida? Men nu var det ju inte så värst krångligt att sy molnet, man ökar och minskar bara högst upp där man vill att "pucklarna" ska vara. Sedan kanske molnet mer ser ut som en gigantisk vit och hårig Ahlgrens-bil, men det får duga.

Eftersom ett vitt moln kändes lite färglöst att ligga och titta på virkade jag några regndroppar och sydde fast. Dropparna är virkade runt en liten bjällra så de skall plinga lite när den lilla handen slår till regndroppen. Sedan glittrar det ju också lite fint i hålen där man ser den silvriga bjällran.

Fler söndagsbilder hittar ni som vanligt inne hos fabriken.

Och magsjukan... ja, den verkar hålla sig till två personer i familjen. Någon annan fick hosta och feber och jag har haft en förfärlig mjölkstockning med feber och värk. Men kanske att de där vitpepparkornen hjälpte i alla fall...

Trevlig söndag!

Mia

3 kommentarer:

  1. Vilket sött...!
    Idag har jag läst om dej i tidningen, vilket bra reportage...!
    Krya på er hela familjen, kram...

    SvaraRadera
  2. Τhіѕ is thе peгfect wеb ѕite fοr everyone whο ωoulԁ
    lіkе to understаnd thіs toρіс.

    Yοu rеalіzе a whole lot its almost
    tough to arguе with you (not that I actuallу would ωant to…HaHa).
    Үou defіnitely ρut a fresh spin on a toρiс
    thаt has bеen disсussed for manу years.

    Great stuff, just wonderful!

    Viѕit my раge ... same day loans

    SvaraRadera
  3. Gulligt bebispynt!

    Usch och fy för mjölkstockning! Det har jag haft med alla mina tre och det är inte att leka med får jag säga. Krya på er!

    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!