söndag 10 mars 2013

Söndagsplantering


Att plantera är ju väldigt roligt. Det är smått fantastiskt att de små torra fröna faktiskt växer upp och blir något ätbart. Men att ha hela fönstret fullt av krukor är ju inte så roligt, även om det bara är en kort period. Men så kom jag på det.... att de orange trälådorna blir alldeles perfekta att plantera i. De som köptes för 10 kr styck och har väntat på att användas till något. Så jag målade dem vita, lade lite äggkartong i botten och lade ner de små terrakottakrukorna. Några äggskal fick också bo där, de som blev kvar efter blomstervaskreationen. Nu ska jag bara peta ner fröna, sedan är det bara att vänta på de gröna små växterna.

Fler söndagsbilder hittar ni hos fabriken.

Önskar er en härligt solig söndag!

Mia


3 kommentarer:

  1. Va fint och fiffigt att plantera i äggskal. Själv glömmer jag jämt att vattna mina frön men försöker på nytt varje år.//Sanna

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att plantera! Jag har tyvärr inte alls plats...
    Ha en fin kväll! kram elin

    SvaraRadera
  3. Verkligen mysigt! (ps, jag har länkat till dig)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!