torsdag 25 april 2013

April moodboard



 Moodboard var det visst dags för igen, som ska tala om hur månaden varit. Och april har varit mycket bebis faktisk... jättemycket. Och  egentligen är det inte alls så konstigt, han är ju bara två månader. Jag hinner påbörja något pyssel som de här fina honeycombsen. En lyckades jag få färdig en efter fem korta pysselpass. Och det för att den enda dubbelhäftade tejpen jag hade hemma var alldeles för bred, vilket gjorde att jag var tvungen att klippa i mitten på varje tejprand. Det finns liksom inte någon tid till extra arbete utan den tid man har måste det flyta på. Sedan har vi den där ramen som egentligen bara ska målas innan lite spets ska häftas fast, den ligger fortfarande där och väntar på allt. 

Något som däremot klarar sig väldans bra, nästan själva faktiskt, är ju alla de små plantorna. Bara lite vatten då och då så är de nöjda och växer. Men Liten behöver inte vatten, han dricker sin mjölk och växer så det knakar och har nu dubblerat sin vikt Tänkt vad tråkigt att äta samma sak varje dag, man kan hoppas på att det är som vissa säger att det man själv äter ger lite olika smak på mjölken. 

Han gillar att sova i vagnen och helst ska den rulla på. Vakentiderna är också lite längre och det blir flera. Om vakentiden blir alldeles för lång blir det skrikigt. Men en gång om dagen har han ett långt sovpass på 2-3 timmar och då ska mycket göras. Det enda jobbiga är att man inte alls vet när det långa passet är. Ibland gör man allt för att han ska ha det mysigt så kanske, kanske han sover längre. Som när han ligger i soffan med kuddar runtom så man knappt ser honom. Det funkade faktiskt 2,5 timmar, sedan började han leta efter mat på soffryggen. Och nej... jag har inte lagt något kudde över hans huvud, det ser bara ut så.

Fler "apriliga" moodboards hittar ni inne hos Fabriken.

Mia

5 kommentarer:

  1. ljuvliga bebistid... vad härligt det låter!

    SvaraRadera
  2. Och här passar jag på att dricka kaffet varmt, medan bebis sover inbäddad i sjutton täcken och kuddar på soffan. Och självklart har hon inte alla över sig. Men runt, så det ska bli mysigt. Och jag hoppas på att det räcker för att få avsluta kaffekoppen...

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk att denna lilla människan är den som hela familjen får rätta sig efter - en underbar tid som flyger förbi i ett kick när man tittar i backspegeln.

    SvaraRadera
  4. Haha, som Johanna hoppas jag också på att få dricka kaffet varmt, de är en bra dag ;) Nu har ju lilla M 6,5 månadad och oftast får jag det. Men vid 2 var det mer sällan :)
    Vad skönt att sötnosen sover så ordentligt på dagarna!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!