måndag 29 april 2013

En grisig tårta



Det var släktkalas i helgen och tre kusiner firades samtidigt. Det var 18-åringen, vår 10-åring och en liten 5-åring. Vi tog med oss tårta och småkakor och vad passar inte bättre än en "tre små grisar"-tårta. 

Så här gjorde jag ett gyttjespa  för grisar.

Grunden är Leilas kladdkaka och för att få till gyttjan smälte jag blockchoklad i grädde och hällde över den färdiga tårtan. Grisar i marsipan, för jag tycker nog att marsipanen är lite godare än sugarpaste. Dessutom håller den sig mjuk bättre. Runt tårtan har jag med smält choklad satt fast färdiga pinnkakor. 
Och ja, tårtan är riktigt mäktig men det har ju sina fördelar det också - man äter mindre.

Och idén till denna tårta kommer så klart från Pinterest, eller snarare från Different Solutions facebooksida. Men jag har sett den på Pinterest och glömt pinna den. Tårtan där var dock rund och baljan gjord av Kit Kats, men vår butik hade inte det så det fick bli chokladpinnar istället.

Önskar er alla en trevlig måndag!

Mia

7 kommentarer:

  1. Vilken kul tårta, god låter den också :)

    SvaraRadera
  2. Häftigt!
    Där kan man snacka om ett grisigt gyttjebad :) hoppas den var lika god som den ser ut att vara

    SvaraRadera
  3. HELT underbar tårta! Det smaskigaste gyttjebad man har skådat :)

    SvaraRadera
  4. Helfestlig tårta! Ser riktigt god ut också :)

    SvaraRadera
  5. Ja, det värsta med den tårtan är nog att man absolut inte vill sätta kniven i den :-D! Så himla kul tårta :-D!

    SvaraRadera
  6. Haha, jättefin tårta, och rolig att titta på.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!