måndag 27 maj 2013

Bodyscrub med rosmarin



Jag är en riktig torris, och såhär efter vintern är jag väldigt narig. Att endast smörja in gör bara att det läggs en hinna över det torra och när jag duschar eller badar kommer det fram igen. Så för att få ett långvarigt mjuk och len hud är en scrub bra. Istället för att  köpa en som jag brukar, gjorde jag egen scrub som Viktoria

Jag bytte ut sockret mot salt, mest för att socker kändes konstigt. Fast jag vet att det säljs socker-scrub i butikerna. Jag skulle nog rekomendera er att följa Viktorias recept för jag hade nog i lite för mycket olja. Har man småsår eller är känslig är det bättre med socker då salt kan svida. Lite rosmarin lade jag också i för det doftar ju så gott. Sedan lade jag i hela blandningen i en burk som fanns hemma och när det är slut gör jag bara en ny av det vi har hemma. Inga konserveringsämnen eller andra konstighet. Bara salt, olivolja och rosmarin. 

Önskar er en trevlig måndag!

Mia

2 kommentarer:

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!