söndag 12 maj 2013

För fruktallergiker


Om jag äter äpplen kliar det förskräckligt mycket i halsen. Det gäller även päron, granatäpple, plommon....ja alla kärnfrukter. Men om man tillagar frukten, då går det bra. Och paj tar ju lite lång tid att göra så jag brukar göra mig en annan variant av tillagat äpple.

 1 Äpple
1,5 Havregryn
Råsocker, Kanel och Kakao (så mycket du känner för)
Massa smör att steka i
Grädde

Smällt smöret
Lägg först i äpplen och stek en stund
Sedan resten av ingredienserna, och grädde efter smak

Vill man göra en nyttigare variant, kan man steka i kokosolja så får man en svag smak av kokos.

Fler söndagsbilder hittar ni inne hos fabriken.

Mia

3 kommentarer:

  1. Ser helt fantastiskt ut!
    Ska helt klart prova, trots frånvaro av allergi..! ;)

    Trevlig söndag på dig!

    SvaraRadera
  2. Gott!Passar på och svara på din fråga om det blir samma effekt om rutorna har olika färger?(på den virkade rombkudden) Nej, det tror jag inte. Det ska nog bara vara tre färger som sys ihop till kuber. / Annika

    SvaraRadera
  3. nytta för själv juΜаn måste vага ѕmart.
    Äг de godа?

    Here is my ωebsite - gojibär

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!