onsdag 22 maj 2013

Glasskartong blir fin "gå bort"-present



Glasslådorna i butik är just nu fulla av några goda nyheter. Några av er har säkert redan smakat dem och känner då igen kartongen. Glassen är väldans god och kartongen så fin att det är synd att kasta den. De är ju liksom som gjorda för att kläs in i fint papper och fyllas med godsaker som man sedan kan ge bort när man är bjuden på lunch eller fika. Och många fina färger finns de i också.


Dessa kakor skulle till dotterns skolutflykt idag. Helt vanliga mördegskakor som innan de skurits till rullats i rödfärgat socker. 

Eftersom kartongen var så fin i grunden har jag endast klätt in delar som avslöjar det tidigare innehållet och det behövdes ju bara fyra små smala pappersbitar.Och sedan så klart lite silkespapper för lyxkänslan, precis som jag gjorde med macarones-presentasken tidigare i våras.

Nu är det inte så att jag skickat med dottern en sådan här kartong, det var alldeles för många kakor som skulle med (till hela klassen) så de ligger i en stor big pack-låda. Den här lådan tänker jag istället spara till nästa gång vi blir bortbjudna, istället för att köpa en ask med choklad.

Ha en fin dag!

Mia

3 kommentarer:

  1. så fint... den där glassen har jag nog missat. Perfekt med ytterligare en anledning till att köpa hem glass! :-)

    SvaraRadera
  2. Fiffigt :)
    Fast den glassen har jag också missat.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Läckra kakor. Färgar du dom med sockret innan dom gräddas i ugnen? Härliga färger på asken också och bra ide som gåbortpresent. / Annika

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!