onsdag 8 maj 2013

Washimagneter




Egentligen är jag ju inte så värst förtjust i saker på kylskåpet. Men har man barn så får man räkna med att det kommer hem högar med teckningar varje vecka. Fina är teckningarna, men de är bara så väldans många. Om man nu ska ha massa fina teckningar på kylskåpet så kan det ju vara trevligt med fina magneter. Så jag gjorde som Helena.

Enklare magnetpyssel får man ju leta efter. Du tejpar helt enkelt bara washitejp på platta magnetark.
Istället för att klippa av tejpen har jag rivit för att få det att se mer ut som tejpbitar. Sedan klippte jag magnetbiten efter tejpen. 

Ni som följer mig på Instagram har kanske sett att Timothys favoritvän är den tjocka bebisen på brödburken. Och honom kan vi nu byta ut mot bilder på familjen istället. Jag har läst att bebisar gillar att titta på människor och det stämmer ju bra på Timothy. För är det inte den tjocka bebisen så är de idolafficherna  i storebrors rum. Eftersom han är lite blyg för sina syskon kan det nog vara bra för honom att ligga och titta på bilder av dem istället. Så nu sitter det bilder på familjen som en liten rad längs ner på frysen (för den öppnar man ju inte lika ofta som kylen).

Önskar er en härlig dag!

Mia


4 kommentarer:

  1. Fiiint! :) Det var så roligt att jag måste nog göra några fler... har många teckningar som vill komma upp på kylskåpet. ;-)
    Tack för länken och ha en riktigt trevlig & solig helg!
    /Helena

    SvaraRadera
  2. fina och snabbt pyssel... snyggaste kylskåpsmagneterna på länge!

    SvaraRadera
  3. Hej Mia ! Vad fina ;) Jag tycker om din gristårta , så cool;)
    Kram till dig.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!