söndag 9 juni 2013

Kolapecanpaj


Söndag igen, och ganska skönt är det. För dessa lediga dagar har vi ätit alldeles för mycket gott, ni vet lite som man gör vid jul. Så där mycket att man knappt känner sig hungrig till slut. Fast trevligt har det varit. Lite picknick i Tanto på Södermalm på nationaldagen och vänner på besök under fredagen. Då bakade jag den här mastiga kolapecanpajen. Jag tror bestämt att den innehåller alla olika varianter av söta ingridienser som finns: vitt socker, farinsocker, ljus sirap och honung. Och skulle jag göra den igen blir det nog ett vanligt chokladkola-recept för jag tycker att de var lite i sötaste laget.

I lördags var vi ute på Värmdö hos släktingar och hade en härlig dag med massor av gott att äta och trevligt sällskap. Barnen ville inte alls åka hem på kvällen.... Och söndagen blev en sån där ät-upp-resten-av-den- mastiga-pajen-och-inget-annat-dag. 

Fler söndagsbilder hittar ni inne hos fabriken.

Mia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!