söndag 23 juni 2013

Nytt pysselbord


Hoppas ni haft en trevlig midsommar! Vår var ganska rörig, inte så mycket midsommarfirande om man säger så. Vi började morgonen med att storstäda efter rumsflytten förra helgen. Den stora flytten där tre barn bytte rum med varandra. Massor, jag menar verkligen massor av smuts som legat under mattor och möbler med så liten springa att man inte kan städa under kom nu fram. Det gick inte att gå utan att få fotsulorna fulla med grus och dammet yrde så det var verkligen ett måste att dammsuga och torka. 

Att storstäda med tre barn och en bebis som vill vara nära hela tiden tar sin lilla tid. Ungefär hela förmiddagen, sedan åkte Kenneth och badade med storbarnen i farfars pool i några timmar och jag och lillen var hemma. Min mamma kom på eftermiddagen och vi åt god midsommarmat, gick till fotbollsplanen och spelade lite. Och nu när jag skriver var det ju inte så farligt ändå. Vi missade ju bara midsommarstång, fina blomsterkransar och skattjakt. Och allt det kan vi ta igen nästa år.

I vardagsrummet har vi ett nytt bord. Ett tjusigt soffbord i teak som har massor av plats för både pysselmaterial och pysseltillverkning.

Trevlig kväll!

Mia

1 kommentar:

  1. fint bord... och pionen, alldeles ljuvlig ju!
    Och det kommer ju fler midsomrar framöver, då hinner ni säkert det där andra!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!