lördag 10 augusti 2013

Färgglada etiketter




        

Den här stansen är inget jag letat efter. Faktiskt har jag inte alls tänkt att jag skulle ha några andra lappar. förutom ibland när jag sytt eller gjort saker som inte är till barn. Det vill säga när det känns konstigt att hänga på en lapp med en kantarell på och med texten Kinoko. Så när jag såg stansen på Panduro var det mer "åh, den var ju fin, kanske kan man stansa ut några fina etiketter att hänga på paket istället för de vita tråkiga". Dagarna gick och jag kom på fler och fler saker man faktiskt kan hänga dem på. Så nu har jag en hög med fina etiketter utan hål. För det måste man tydligen göra själv och min göra hål-sak gick sönder nu i dagarna. Någon som vet om det går att köpa endast det lilla hålslagarhuset till en sådan tång? Eller måste jag köpa en ny? 

 Nu tror jag att skaparlusten är tillbaka! Den som varit borta ett tag nu fast ändå inte. Liten börjar få rutiner och storbarnen har nu verkligen kommit in i ledighetslunket och har inte samma abstinens som i början av sommaren med att leka med någon. Det tog lite extra tid då min syster varit här i så många veckor. Det blir ju lite annorlunda i hemmet när man har gäster eller bor hos någon annan. Men nu är det lugnt igen och om nio dagar börjar skolan, så då minskar även köksbestyren och alla tusen saker barnen drar fram på dagarna som måste plockas bort.

Så jag börjar lite smått med hårband i olika färger. Och sedan en liten anmälan till Hornstulls marknad för att sätta upp ett mål så jag kommer igång ordentligt. Någon som stått eller varit där?

Trevlig helg på er som fortfarande tittar in då och då trots sommartorkan. Men snart så...

Mia

2 kommentarer:

  1. Finfina etiketter! I höstas köpte jag en en-håls-hålslagare på TGR i Göteborg för liten peng. Kolla i en TGRbutik.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!