fredag 23 augusti 2013

Persikopaj


Vi hade en stor bunke med vaniljvisp som blivit över efter äppelpajen dagen innan. Vi ville inte gärna slänga bort såsen och jag är ju inte den som tackar nej till lite kvällsfika, så jag bakade en persikopaj. En otroligt god sådan så jag känner mig tvungen att dela med mig av den här.

175 gram smör
3dl mjöl
1 dl socker 1/2tsk bakpulver
1 nypa salt

Smält smöret och blanda i de torra ingredienserna.
Tryck ut i en form och låt svalna.
Skär persikan  och lägg i pajskalet.
Skjuts in i den 175-gradiga ugnen i ca 20 minuter.
Strö över lite riven kokos och servera med vaniljvisp eller glass.

Trevlig helg!

Mia

5 kommentarer:

  1. Fin Bild!
    Och jag gissar du var så fiffig så du sparade lite paj och det kan man ju inte slänga utan då får du koka lite vaniljsås och om det blir lite över så får man spara och inte slänga utan kanske baka ihop en liten kaka en annan kväll:-)

    SvaraRadera
  2. lite kvällsfika är aldrig fel!
    Bilden är underbar, och jag älskar de där tallrikarna, undra om jag någonsin kommer att springa på några i den där färgen?!
    Önskar dej en härlig lördag!

    SvaraRadera
  3. Det receptet kopierar jag direkt och sparar. Så enkelt och gott ! / Annika

    SvaraRadera
  4. Smarrigt! Och den brickan... så fin!!

    SvaraRadera
  5. Vad gott det såg ut! :)

    Du, visst skrev du om att torka egna tomter någon gång? Jag har för mig det, men hittar inte det inlägget. Jag har ju ett rätt stort överflöd av tomater just nu... :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!