onsdag 28 augusti 2013

Tidningsvimpel och hattklämma


Jag grejar vidare i barnens rum och storebrors rum är nog det som är svårast tycker jag. Just nu hänger där en vimpel jag gjort av tidningspapper och ett snöre med washiklädda klädnypor full med huvudbonader. Han samlar ju på dem och inte kan man gärna knöla ner dem i en låda. De blir ju inte bara skrynkliga, de tar också förskräckligt mycket plats i en låda.

 Just denna hatthängare gjorde jag förra våren och då såg den ut så härMen så bytte alla barnen rum med varandra och den fick liksom inte plats på någon vägg i det nya rummet som var mindre. Fast så så kom jag på att den inte behöver hänga lodrätt, det borde ju  funka vågrätt också. Och det blev faktiskt nästan bättre. Vimpeln hänger lite knasigt, kanske en tejpbit i mitten skulle vara bra.... något att fixa med idag kanske.



Ligger han i sängen kan han titta upp på sin lilla hattsamling eller så faller blickarna på fåtöljen och den tapetserade garderobsdörren. Den sidan av rummet som fortfarande är stökig, där den fina 50-tals-sekretären i teak står, visar jag inte nu. Snart ska vi ta tag i den hörnan också, men först måste vi hitta lämpliga platser för alla saker som vi inte vet var de ska vara.

Mia

5 kommentarer:

  1. Snygga tidningsvimplar och kul att hänga hattar på en lina! Jag har satt upp mina hattar med nålar och då kanske man förstör både vägg och hattar!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  2. Aj jestas vilken vacker blogg du har. Så inspirerande. Tycker själv om hattar.
    Linnéa

    SvaraRadera
  3. det är roligt att göra om, fast det drar ofta med sej hemskt mycket jobb...!
    Det där kommer ju att bli kanon framöver, det är jag säker på!

    SvaraRadera
  4. Så himla fint! Du har verkligen din egen personliga stil.

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Som vanligt när du piffar! :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!