söndag 22 september 2013

New York cheesecake


Baka baka, liten kaka.... det gör vi ofta. Alldeles för ofta. Men det är ju så väldigt gott med godsaker och dessutom är det trevligt att bjuda på. Det här är nog den godaste cheesecake jag (och barnen) bakat. Men med massor av smält vit choklad i kan det ju liksom inte bli annat än supergott. Receptet jag använt mig av är det här, och såklart kommer det från Leila. Inget snålande på det onyttiga, jag antar att det är det som gör det. Vi struntade dock i blåbären och lade istället på ett tunt lager med lemon curd när kakan var gräddad. För att göra det hela ännu lite festligare dekorerade jag den med björnbär från trädgården. Men bara när jag skulle ta en bild till bloggen, för när vi bjöd på själva kakan hade jag i all stress glömt att lägga på björnbären som stod och väntade i kylen.


Baka godsaker och pyssla är väl det jag gillar mest och nu har jag anmält mig till årets första pysselstaffet. Sista dagen för att anmäla sig är ju idag, så känner du att du har något roligt passande pyssel med tema "Barn & bebis" tycket jag du ska gå in och anmäla dig på en gång här. Kommer du inte på något just nu kan du alltid anmäla dig och fundera ut ett trevligt pyssel under natten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!