fredag 6 september 2013

Trevlig helg!


Blommor var det några som skickade med blombud efter det tråkiga förra veckan. Något som jag själv ska komma ihåg att göra, för man blir ju så glad av fina snittblommor. Men samtidigt blir jag så ledsen när de börjar vissna. Och jag har fått för mig att om man delar upp den stora buketten i små och byter vatten håller de längre. Rosorna är ju faktiskt lite fina även när de slokat och torkat. Men när de börjar bli dammiga och vattnet avdunstat, är det dags att plocka bort dem också. 

Och så bordet. Det där som jag gjorde servettdecoupage på. Ett litet smakprov på bilden, ni ska få se hela  bordet snart. Jag har bara lite saker som måste fixas till först, och städa upp lite runt omkring. Kanske hinner jag få färdigt det i helgen, tillsammans med alla de där andra sakerna som jag vill göra. 

Trevlig helg!

Mia

2 kommentarer:

  1. En härlig bukett det där också... :-)
    Blommorna i min bukett var rudbeckia, kärleksört och nån frösort som jag inte kommer ihåg. Vill du ha andra tips på saker som blommar nu så gillar jag flox, drakmynta och snart kommer ju höstastern!

    SvaraRadera
  2. Vackra blommor, header och blogg! - å jag beklagar sorgen.

    <3 Jennie

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!