onsdag 27 november 2013

Blommor på ljusslinga






Tänk att jag varje år blir lika överraskad när det blir sådär mörkt tidigt på eftermiddagen. Själva mörkret är ju egentligen inte så jobbigt . Mer att det känns som jag gör saker mitt i natten för att det är mörkt när man tittar ut. Och lite mysigt är det ändå att få tända ljus och fina lampor, sådana saker som man kanske inte gör så ofta under de ljusa dagarna på året. Nu har det äntligen flyttat in en ljusslinga i Juliettes rum. En grön julgransslinga var det enda vi hade hemma men det funkade ju faktiskt väldans bra ihop med blommorna som jag gjorde av äggkartong. Lite som en lång blomsterranka ser det ut. Och inget kostade det för äggen behövde vi ju ändå, och så blev det lite mindre att lägga i kartongåtervinningen. 


Och det var mycket enkelt att göra. Du klipper bort den höga i mitten, klipper ut små tårtbitar efter vikningen, rullar upp med en penna och vips så är det klart. Om du tycker att det är tråkigt med en enfärgad så tar du lite fint papper och limmar fast. Sedan är det bara att trä dem på lampslingan. Hos Helena med Craft&creativity såg jag den och titta gärna in där och se hur hon har gjort. 

Det blev visst lite blomstertema här på bloggen. En tapet, klänning och till slut en ljusslinga. Känns ju inte alls juligt. Nu får jag nog sätta igång med julpyssel, ska bara hitta lite tid först. Och så ska jag först skriva om de där sakerna jag redan tagit bilder på som väntat på att jag ska lära mig den nya datorn. Jag får sätta 1 december som mål då det juliga ska börja. Första advent är det också då så det passar bra.


2 kommentarer:

  1. Vilket fint tips, Mia!!
    Och visst chockas man av mörkret, år efter år. Men till helgen får vi ju äntligen sätta upp adventsljusstakarna som ger ljus. Härligt!!

    SvaraRadera
  2. oj så fin... vika söta blommor!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!