torsdag 5 december 2013

Paketkalender nr 2



I Leonards rum har vi ett bra skåp som man kan sätta krokar i och hänga upp en stor pinne under. Och  sedan kan man hänga alla små kalenderpåsar där.  För det är just vad hans kalender fick bli, en massa bruna påsar som jag vikt av sånt byggpapper. Sedan häftade jag ihop dem tillsammans med ett snöre så att de kunde knytas fast på pinnen. För att hålla reda på vilket paket det är dags att öppna målade jag en ruta (fick dagen innan i paniken hjälp av maken) med griffeltavelfärg där jag skrev datumet. För det är viktigt förstår ni, eftersom lördagspåsens innehåll är en liten godis.


Det fiffiga med påsarna är att vi kan använda dem nästa år också. Så jag har faktiskt sagt till alla barnen att öppna paket och påsar försiktigt och lägga ner dem i en speciell kartong. Så nästa år torkar vi bort siffran och skriver en annan. 

För er med killar som har svårt att veta vad man kan lägga i påsarna så har jag ett bra tips: fotbollskort. Nu är det ju lite olika från skola till skola har jag märkt om man samlar på de där fotbollskorten. Men på barnens skola är det sådana som gäller så jag köpte ett sånt nybörjarpaket med pärm, limited edition-kort och vanliga kort och delade upp allt i flera paket. De där fotbollskorten är ju bra för barnen lär sig lite flaggor och länder. Sedan fick de bli lite kreativa saker också, såsom stora färgpennor.... för rita gillar väl de flesta barn.

Tack så mycket för alla fina kommentarer på pilotmössan! Och vet ni, eftersom jag är så dålig på det där med beskrivningar kan ni ju titta in hos Kungen och majkis för hon kan det där. Ett väldigt bra grundmönster till mössa har hon ju också. Jag hade helt glömt bort att hon faktiskt virkat en pilotmössa en gång...

1 kommentar:

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!