onsdag 15 januari 2014

En kraschad glasburk








Någon envisas med att ställa glasburkar på hyllorna som vi har under köksön. Och någon liten tycker det är väldans kul att leka med alla de klirrande glasburkarna och locken. Några burkar har åkt i golvet, en del har vi lyckats rädda och andra inte. Just den här alldeles underbara  burken var det bara locket som gick sönder på. Inte kunde jag ju kasta den fina så jag tog in den till syrummet och det fick bli en glasburk för stickor. Faktiskt något som jag behövde, så det kanske inte gjorde så mycket att någon ställt en glasburk där och att någon knuffat ner den i golvet... Sedan fick det bli en liten sån hög glasburk till virknålarna.

Så var det någon som hade sönder spegeln på lampetten. Så jag lade i ett stycke fleece där och satte fast alla små prislappar. Ja, det börjar minsann bli lite ordning i syrummet nu. Fort går det inte men snart så!

Förkylningen har hoppat över till oss vuxna men bara halsont och det blir nog inte så mycket mer för vi är redan på bättringsvägen. 

1 kommentar:

  1. Jag tror bestämt du har en liten marodör där hemma. ;)

    Och du... muffinsarna du skymtade är inte hemmagjorda. Dom är från Ikea. En del saker känns liksom knappt värt att göra själv när man kan köpa dom för 39 spänn på det stora varuhuset. Sushi däremot... det har dom inte i Kungens Kurva.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!