onsdag 29 januari 2014

Månvimplar



När jag syr de där snurrkjolarna blir det ett runt hål över. En cirkel som jag liksom inte kan slänga men som jag inte vetat vad jag ska göra av. Men jag har sparat dem ändå och många har det blivit med åren.  Så såg jag Emmaloppas vimpel och tänkte att sådana kan man ju göra.





Jag delade den på mitten, 
sydde fast fina band på några
Bandkantade alla,
och sydde fast dem på ett band.
Sedan är halvmånevimpeln färdig!

Denimtyget är ganska tjockt, varje cirkel blir två månar. Man behöver alltså inte sy ihop två som man brukar med de vanliga vimplarna. 

3 kommentarer:

  1. å... så fina! Gillar verkligen, och halvmånar är så snyggt!

    SvaraRadera
  2. Smart, men du måste sytt rätt många snurrkjolar va :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!