tisdag 22 april 2014

En liten påskkärring



Så var påsken slut för i år och hur är det egentligen, det där med påskkärringar? Vilken dag är det som man går? Vi har alltid gått på Skärtorsdagen eftersom Juliettes bästa vän brukar åka iväg över påsk och de gärna vill gå innan. Men så i år så skulle de inte åka så jag tänkte att då blir det kanske på påskafton. Fast det blev Skärtorsdagen ändå och överallt på Instagram visades bilder på påskkärringar och påskgubbar. Och påskgubbar, hur gulligt är inte det rosa kinder med fräknar och en mustasch. Det blev ingen gubbe hos oss för varken 7-åringen eller 11-åringen ville inte alls. Men nästa år ska jag måla Liten till påskgubbe.


Men en påskkärring blev det och tur att den där klänningen fortfarande passade, den som jag sydde till barnens gammaldags skoldag de hade för två år sedan. För oftast är det ju så att det bestäms så fort när de ska gå ut som påskkärringar, fast vi vetat om det flera dagar innan är vi lika överraskade varje år. Lite kort var väl klänningen och nästa år är den nog alldeles för liten.


....och där flög hon iväg och nu är även denna påsk slut. Vi hoppas att nästa års påsk bjuder på lika härligt väder. För oj vad skönt det varit! Nästan sådär sommar soligt varmt, och när jag tänker efter så burkar det ofta vara fint väder under påsk. Det är nästan alltid helgen då man får mest gjort i trädgården.

Önskar er en härlig dag och hoppas att ni haft en mysig långhelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!