söndag 20 april 2014

Fantastiska träägg


Jag gjorde ett litet kylskåp till barnens lekkök för några veckor sedan. En kyl med frysfack. Nu under påskhelgen så passade jag på att skruva dit två små stålkorgar. Korgarna kommer från Japan och köptes på vår resa för fyra år sedan. Tidigare fick de vara  frökorgar i växtvitrinen men de har kollapsat så jag skruvade bort dem och flyttade dem till kylskåpet. Nästan så de ser ut att vara som gjorda för att vara äggkorgar i ett kylskåp. 

Äggen i trä har jag skrivit om tidigare för länge sedan. Jag älskar dem! Tre bruna och tre vita ägg ligger fint förpackade i en riktig pappkartong (den ser så riktig ut att pappan i huset kastade asken när han städade i köket). Ett helt ägg, två halvor med kardborre och två skalhalvor med en gula av varje färg.  Man får vara lite försiktig med gulorna, de har jag plockat bort så att Liten inte skall svälja dem. Annars är de som på riktigt, fast i trä. De finns i webbutiken, likaså mjölken och andra fina träleksaker till ett leksakskök. Och ni har väl inte glömt bort att det är fortfarande är fraktfritt på alla beställningar. Tre dagar till, sedan kommer det kosta 39 kr. 


Fler söndagsbilder hittar ni som vanligt inne hos Fabriken.

2 kommentarer:

  1. wow, så fint... dina barn verkar ha ett drömkök att leka i!

    SvaraRadera
  2. Så himla himla fint! Har också funderat på att göra ett kylskåp. Har missat att du har en webbutik, men nu måste jag genast in och spana, så himla kul, grattis!!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!