måndag 26 maj 2014

Kortbyxor med pressveck



Jag tror bestämt att jag hittat ett favorittyg. En tunn denim som jag tror man även kallar chambray. Tunn, mjuk, sval och alldeles underbar. Att just denna chambray dessutom är ekologiskt gör ju det hela ännu bättre. 

En kortbyxa fick det bli med sydda pressveck, dekorationsfickor och gylf. Sedan gjorde jag även en liten detalj bak med en sned skärphälla.  Jag har lagt in dem i butiken under baby och de finns i enkelstorlekar 50-80, därefter dubbel till 98/104 (fortfarande under baby).

Sedan har jag ju fått förfrågningar om sjömanskläderna. De önskas i större storlekar, därför har jag lagt till två storlekar: 86/92 och 98/104 även de stannar under "Baby" för tillfället. 

Och helgen den har varit en riktig trött helg. Tog lång tid att återhämta sig efter klassresan tors-fredag. Sedan hade jag ensamhelg med alla fyra barn. Det gick helt klart över förväntan och mellan-lillebrorsan sov till och med hela natten själv, guldstjärna för det. Sovmorgon fick jag också, men inga lugna kvällar då de lade sig efter tio. Men jag föredrar sovmorgon om jag får välja.


Och här kommer jag att vara på lördag tillsammans med många andra duktiga kreativa människor. Kortbyxorna tar jag med mig och en del andra barnkläder. Dessutom får lite leksaksmat jag gjort också en liten plats på bordet.

Önskar er en härlig dag i solen!


4 kommentarer:

  1. å, vilka fina... snygg detalj baktill också!

    SvaraRadera
  2. Härliga i sommarvärmen :) Finns det något gulligare än bara babyben och -fötter!?

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!