onsdag 28 maj 2014

Puffiga shorts med spets


Jag köpte detta underbara tyg för att sy lite mer pojkkläder. Men så kunde jag inte låta bli att sy ett par söta flickshorts. 


... för denim och spets hör ju liksom ihop.


Och en liten rosett förstås, bara för att rosetter är så väldigt fint.

Uppdatering

Shortsen kommer likt de andra finnas i enkelstorlekar 50-80 därefter dubbel 86-104. Och tyget har jag köpt hos Sonja som har ett stort utbud av vävda ekologiska tyger och tillbehör en del till och med är Faritrade.  

För tillfället är det en väldans mycket att greja med. Sy och packa fint, det är bara tre dagar kvar innan det blir Göteborg och Basar GBG.  

6 kommentarer:

  1. Så jättehärliga! Och den andra modellen var också urfin. Vill du berätta var du hittat tyget? Är sugen på att sy en klänning i tunn denim och hittar inte ekologisk. Passar även på att tacka för de fina väskorna du levererade till Enskede, vi är himla nöjda.
    Ha en fin dag! Josefin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan, så kul att väskorna uppskattades!! Tyget kommer från http://detalj.sonjas-textilatelje.se och är verkligen underbart. Dock är det just nu slut och beräknas komma in i augusti. Titta gärna in på sidan för hon har massor med fint.

      Radera
    2. Tack! Har handlat där förut och letat där men inte hittat, men då vet jag att det kommer in :-).

      Radera
  2. Okej, jag gillade dem i förra inlägget, men de här är ju helt gudomligt söta... underbara!
    Du är duktig du mia!

    SvaraRadera
  3. Men lägg av!!! De är ju så fina så man blir alldeles till sig!!! Hade gärna köpt ett par till dotra, men,tror att hon inte kan ha 98-104 :( eller kanske....ska genast undersöka....!!!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!