söndag 22 juni 2014

En titt i lekstugan







Dags för söndagsbild, idag får ni se lite från lekstugan. Som ni ser har vi nu flyttat in några saker men det är långt ifrån färdigt. Premiärlekt har vi också, alla barnen och jag. Minsta lillebror och jag satt vid bordet och serverades tygbullar och ravioli. 

Midsommar har det varit också. Vi höll oss hemma och var mest inomhus. Det var ju så kallt att man nästan kände för att ligga under en mysig värmande filt och titta på film. Och det gjorde vi också på kvällen, Annie tyckte storebror att vi skulle titta på. Jag har sett början på den tidigare men inte mer så det var ju trevligt att se hela. Märkte dock att den vara aningens för lång för lillebror och storasyster som inte riktigt hinner med att läsa texten.

Vanligtvis  brukar vi  göra en egen liten midsommarstång och ha skattjakt för barnen, men efter en heldag på Gröna Lund dagen innan var vi så trötta att vi struntade i allt som har med midsommar att göra. Inte ens svensk sommarmat åt vi, det blev en höstig köttgryta. Vi får ta igen det nästa år helt enkelt....

Fler söndagsbilder hittar ni som vanligt inne hos Fabriken.

5 kommentarer:

  1. Så underbart fint det är i den lilla stugan!
    Här på Öland, där vi firat midsommar, var det kanonfina på midsommarafton. Igår däremot var det regn och nio grader, inte strandväder precis...

    SvaraRadera
  2. Er lekstuga måste vara en av dom finaste som finns! jag blir alltid lika glad när jag ser ett lekstugeinlägg därifrån! :)

    SvaraRadera
  3. Så fint! Fast jag hade inte väntat mig annat i just er lekstuga! :D
    Det kliar i fixafingrarna när man ser alla fina bilder. Har du lagt upp dem på pinterest, måntro?

    SvaraRadera
  4. Så fint ni har det i stugan!!,

    SvaraRadera
  5. Så himla mysigt!! Lyllo dina barn som har en så engagerad och duktigt pysslig mamma!! :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!