lördag 14 juni 2014

Något att lägga posten i


Känns som det kommer att bli en del lekstugepyssel just nu. För tiden ute är liksom det som gäller medans tiden inne är på paus. En brevlåda har jag snickrat ihop till lekstugan och blå fick den
bli. Efter lite velande har vi nu bestämt att lekstugan ska bli vit och inte blå som vi först tänkte oss.


Baksidan på brevlådan gjordes av en bit oljehärdad board som den jag använde till menytavlan då spillvirket inte riktigt räckte. Det gjorde att det blev lite svårt att fästa gångjärn till locket. Men det löste jag genom att limma fast en bit skrynkligt läder som jag hade hemma. 

Nu har barnen sommarlov och det är första sommaren då vi faktiskt är hemma allihop hela sommarlovet. Jag som tyckte att tiden att blogga var knapp redan innan, undrar hur det ska gå nu. Men vi tar en dag i taget och sommarlovet är ju långt. Att vara med föräldrarna hela sommaren varje dag tycker de inte är så värst roligt. Så det blir nog en del leka med kompisar fram tills alla semestrar börjar och de flesta reser bort.

3 kommentarer:

  1. vilken fin... perfekt att ha någon stans att lägga sin post!
    Önskar dej en härlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vill också ha en lekstuga att göra fin! :) Eller barnen vill nog ha en lekstuga att leka i. Ja, det där med att hinna blogga... tur jag hinner kika in på mina favvobloggar då och då.

    SvaraRadera
  3. Piffigt och fint! Jag samlar dina bilder på hög tills Ullharen är tillräckligt gammal för att "förstå" sån lek. Då ska det byggas lekstuga!! :D

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!