måndag 23 juni 2014

Tunika med tyllfjärilar



Dottern skulle på kalas så vi behövde en present. Jag brukar alltid sy något till denna vän men allt eftersom barnen blir äldre blir det ju svårare. Inte för att hon inte brukar tycka om det jag syr, mer att jag själv märker att kläderna de nu gillar inte ser ut som de gjorde för ett år sedan.

En tunika fick det bli, av samma tyg som fiskklänningen. Lite resår i ärmar och tyllfjädrar/rosetter.  Den här modellen passar väldigt bra till en 9-åring tycker jag. Tänkt så svårt det är det där med kläder i butikerna.... Mina barn är relativt korta för sin ålder, vilket gör att vi faktiskt kunnat hålla dem på avdelningen för mindre barn längre. Men så finns det ju barn som är större än butikens storlekar och då måste man tidigare flytta över till storbarnsavdelningen. Jag är så glad över att de är små för ibland så är kläderna för de större barnen så väldigt vuxna, speciellt på flickavdelningen. 

Tyger kommer från Stoff och Stil. Bomullstyget köptes för ett år sedan och tyllen nyligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!