måndag 14 juli 2014

Plastduksvimplar


Vi har hängt upp en sänghimmel utomhus. Bakom den blev det lite tomt så jag sydde ytterligare en vimpel för att piffa till det lite med färg.


Av en gammal solblekt bordduk i vax klippte jag till vimplarna. Sedan sydde jag ihop dem två och två och klippte därefter med zigzag-saxen. 


Nu när de där pionerna gjort sitt i trädgården har de ljuvliga rosorna tagit över. Lite sorgligt att pionernas tid är över och jag har svår att kasta de torkade blommorna. De är ju nästan lika fina torra och skrynkliga. Och rosorna håller ju bara några få dagar i vas innan bladen faller. Men jag är glad för de dagarna, för det är ju bättre än inga dagar alls. Som på vintern då trädgården ligger under ett lager vit snö och inga blommor går att plocka in.

Önskar er alla en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!