tisdag 1 juli 2014

Tankar om bloggen


Nu hälsar vi juli välkommen och den gångna månaden gick alldeles för fort. Bloggen ligger i halvvila och jag tänker inte ursäkta mig och beklaga mig över det längre. Det tar ju ändå sin lilla tid att göra ett inlägg med text och bilder. Och den tiden som nu finns går till att fixa och greja hemma. Mest är jag aktiv på Instagram nu,  det är liksom så mycket enklare. 

Det är lite svårt att veta hur jag ska göra med bloggen och Instagram. Ska jag visa samma bilder på båda? Vilka följer mig på båda ställena, och blir det lite tråkigt för dm att se samma bilder? Sedan behöver jag egentligen inte lägga in så många bilder på bloggen egentligen. Det kan ju räcka med en bild och lite text, precis som Instagram. Ovan ser ni några bilder som jag delat med mig där:

- Lyckan över pioner i trädgården som är så många nu att jag kan lyxa till med några inomhus.

- Liten, som kände för att sova både i sin egen säng och vår samtidigt.

- Den fina burken från kombino möbel 

- Sommarblommor på vardagsrumsbordet

- En jordenrunt-fläta

- Och en bild på några flickkläder, som jag skurit till tidigare men inte haft tid att sy klart.


Lite så ser det alltså ut på mitt Instagram. Skulle det konceptet fungera här också? Jag tycker det är svårt att veta vad ni önskar så jag blir jätteglad för alla synpunkter.

2 kommentarer:

  1. såklart det funkar här med... man behöver ju inte göra jätteavancerade inlägg hela tiden!
    Sen kan det ju vara roligt om det inte alltid är samma bilder, tycker jag iallafall, som följer dej på båda ställena :-)

    SvaraRadera
  2. Ja klart det funkar! Sen tänker jag att man kan utnyttja just de olika mediernas egenheter. Instagram kanske mer ögonblicksbilder och lite text. Mesans bloggen ju kan ha fler bilder som hör ihop och mer text. Men de kan givetvis vara samma och man måste ju göra det som känns bäst för en själv :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!