söndag 31 augusti 2014

Augusti


Jag gör alltid ett litet kollage på Instagram varje månad, ett som summerar månaden. Det blir lite som en dagbok även om datum inte står med som på bloggen. Ibland tar jag bilder från bloggen och lägger upp och ibland tvärtemot, men oftast tar jag bilderna med telefonen. Och många bilder blir det ju för telefonen har jag alltid med mig. Nu har jag så väldans massa bilder att det är fullt överallt... och sortera bilderna hinner man liksom inte. Jag tänker hela tiden att ett album vore trevligt.

Augusti tog slut alldeles för fort. Det sa bara swish och så blev det september.
Jag var på Formex klädd i min blommig klänning. Upptäckte vår melon och skördade en massa annat gott från trädgården. Värmen tog slut men dotterns byxdress används flitigt ändå. Vi njöt av de sista sovmorgnarna och kraschade vårt tredje tekannelock första skoldagen.... men vi kom ju i tid i alla fall. Senaste renoveringsprojektet ser ni på pysselbordet, ett Pippi-hus. Jag tänkte att det skulle bli lite mer likt det på tv och i filmerna, något som tog mer tid än jag tänkte mig.

I morgon är det september och jag hoppas så att den månaden inte går lika fort som augusti. Fler söndagsbilder hittar ni hos fabriken,


1 kommentar:

  1. Ja, vad sjutton hände med augusti?! Du syr ju så himla fina kläder människa :-D!!!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!