torsdag 14 augusti 2014

Barnmatsburk blir praktiskt glas




Det är ju så väldans modernt nu med glas som har lock med sugrörshål. Jag tänkte att man kan göra en, med alla de där barnmatsburkar som finns hemma. Lite mindre blir de och faktiskt ganska så lagom för små händer att hålla i. 



Jag tog en spik och gjorde några hål, så som man gör när man gör hål på locket till en insektsburk. Skillnaden är att man gör fler på samma ställe istället för att sprida ut dem. Sedan filade jag till det och bankade ner alla vassa delar på baksidan.  

Därefter målade jag en massa lager färg. Det tog sin lilla tid att måla över det starkt röda. Och för att göra dem lite roligare tog jag lite vinylplast som jag klippte ut med mönstersax. Färgen jag använde var Martha Stewarts som går att måla på många olika underlag och den beställde jag från Make &Create.

Nu har vi ett helt gäng glasburkar med lock. Mest används de till Liten och hans eftermiddagssmoothie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!