fredag 8 augusti 2014

En småblommig byxdress


Åh, denna helt fantastiska sommar. Den som jag aldrig vill ska ta slut. Konstigt nog så är jag en person som får mycket mer energi när det är så varmt. Plötsligt är det som hela jag vaknat och alla de där sakerna som liksom väntar på att bli färdiga börjar bli avbockade på listan. Först ut på bloggen en ny byxdress till dottern, då det behövdes lite fler svala sommarkläder.


Puffigt överallt och så toppar vi det hela med en volang. Och tyget samma som det jag sydde min klänning i. Ett alldeles underbart bomullstyg med små små blommor. 


Och så knytband bara för att det är så praktiskt (och fint för den delen).

Hon älskar den och jag med, trots väldigt mycket mönster, puffighet och volanger.  Och den är ju använd och tvättat två gånger vilket är därför den är lite skrynklig och så. Jag är så väldans dålig på att stryka kläder. Tycker liksom det är lite onödigt då det ändå kommer bli skrynkligt ändå.

Trevlig helg alla fina som tittar in trots glesa blogginlägg!

2 kommentarer:

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!