söndag 10 augusti 2014

Virkade glassar i glasspaket


Om man säljer glassar i en kiosk så måste man ju nästan ha ett litet ställ att ställa glassarna i. Så man ser vilka glassar det finns att välja på. Så jag gjorde ett kombinerat glasspaket och glasställ. En liten  rosa pappersask hittade jag. Sen klistrade jag på ett mönstrat papper över trycket ( som syns igenom liiite). Några bokstäver för att visa vad som finns i och faktiskt väldans bra att öva bokstäver och läsning på. Och när man leker köpa glass i affären har man en praktisk glasskartong...


...och när man leker kiosk så har man ett ställ. 

Och för att kunna ställa glassarna i kartongerna har jag skurit ett lite streck i kartongen. Kanske inte jättesnyggt med hål men de går ju inte alltid att få allt som man önskar.

Och fler bilder på virkade glassar hittar ni under virkat.


4 kommentarer:

  1. Fint, fiffigt och så bra... Du har verkligen många roliga idee

    SvaraRadera
  2. Hm... Ideer skulle det ju stå :-)

    SvaraRadera
  3. Vad fint med glassar i ställ!!

    SvaraRadera
  4. Åh så fint du gör!!! Alltid så mysigt hos dig! Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!