måndag 8 september 2014

Finheter och gofika

Några av förra veckans Instagrambilder. Min frukost som jag brukar äta efter att jag följt barnen till skolan. Det brukar vara enklast och lugnast så. Jag har samma hjärtskål med yoghurt, samma tekopp med grönt te och samma pålägg på riskakorna eller de spröda majsbröden. Fatet har jag fått av min mamma och det används som både kakfat och bricka.

Sdaen har vi min vita favorit hemma, dotterns garderob. Som tyvärr börjar bli lite för liten men jag tänker lite så att de långa klänningarna får hänga på utsidan. Vilket egentligen är bättre för det är lite synd att hänga in dem i mörkret. Min favorit är den här fluffiga klänningen och den hade hon även på sig när vi var på ettårskalas i helgen. Med oss hade vi en bok inslagen i tjusigt papper och pompom. För böcker är ju väldans bra presenter tycker jag, och pompoms fina att ha på paket. De går också att använda igen om man vill eller så hänger man upp dem i barnens rum. Vita pompoms har jag i butiken och de säljs i 5-pack. Sedan har jag ju några fler färger som säljs en och en. De får man dessutom fint satinband till.

På kalaset bjöds det på nyttigt fika.  Så nyttigt att man kunde låta barnen äta hur mycket som helst utan att ha dåligt samvete. Fika gjort på nötter, frön, frukt och bär. Till och med popcornen var extra nyttiga med gurkmeja vilket gjorde dem vackert smörgula


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!