tisdag 16 september 2014

I vår trädgård


 

Det där med tid till att pyssla om alla de där små plantorna man sätter på våren. Var skall man hitta den. I år sattes massa små plantor. Odlinglådor fylldes, försådda frön planterades om och sen skulle allt vattnas och gödslas. Vi han inte med riktigt. Men det blev lite ändå som växte till sig.



Och frukt och bärbuskar det är väldans bra det. Kräver inte så mycket jobb men ger så mycket bär att man knappt hinner med att plocka dem.  Som den här björnbärsbusken. Jag satte den när vi flyttade in för 7år sedan. Och nu är den så stor att den liksom tar över hela planket. Vi plockar och plockar. Fryser in, gör smothies och äter direkt från busken.


Och aubergine. Hur vacker är inte den. Som ett litet konstverk. Och egentligen är ju allt det där man sår små konstverk . Att det kan bli något av de där små torra fröna. Jag blir lika överraskad varje gång. Och fast jag i år lovar och svär att jag inte skall så så mycket nästa år så står jag nog där med fröpåsar och småkrukor i vår.

Nu väntar jag på chilin och tomaterna. De är snart klara och physalises den står i blom och puppa men frukten har ännu inte vuxit till sig.


1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk skörd ni fått! Själv hade jag ingen tid alls att pyssla om balkongodlingarna så dom dog hela bunten. Sju tomater, eller nåt fick vi. :/

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!