onsdag 24 september 2014

Kanel och sockerpinnar


Egentligen har jag ju skrivit om det här förut. Men det är ju så vansinnigt gott och så enkelt. Lite som fattiga riddaren fast i stavform. 

Hemma hos oss äts det en del rostbröd. Kanske inte är så värst nyttigt egentligen men det har liksom blivit så att barnen ätit en rosting när de kommit hem från skolan.  Ingen gillar kanterna och det blir ju några efter ett tag. Så jag skar dem i stavar doppade i en ägg och mjölkblandning, rullade i kanel och socker. Sedan stekte jag dem i smör eller kokosolja tills de får färg och blir sådär härligt knapriga. 

Eftersom vi åt dem som en lite mer matig efterrätt en torsdag när vi serverade fisksoppa gjorde jag två dippsåser av turkiskt Yoghurt också.  En fick en tesked vaniljpulver och den andra saffran. 

Istället för pannkakor en sopptorsdag helt enkelt.. 

1 kommentar:

  1. Gud så gott de ser ut. Ett väldigt bra tips. Min son äter aldrig upp kanterna. Måste spara dom och tests de där någon dag. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!