torsdag 18 september 2014

Litens rum


Torsdagstema hos fabriken är idag "barnrum/när jag får gäster". Jag gjorde min egen tolkning av rubriken och slog i hop det till rum för barn fast inte i ett barnrum. Jag såg nu att det var barnrum eller gästrum,  men inte spelar det någon roll egentligen för det här är ju någons rum. Litens rum faktiskt, när han leker på nedervåningen. 


Sedan har vi ju pysselhörnan på andra sidan av vardagsrummet. Här hittar man allt för den som vill pyssla, allt samlat så att det blir lättare för mig och barnen att hitta allt. Ibland bygger vi en tågbana till Liten och mest är det tåg som körs på rälsen, men också en och annan bil som sedan parkeras i Pippi-huset. 


I köket har vi köket. Det lilla, som nu börjar fyllas på igen men saker som vi tagit in från lekstugan. Just köket har använts mycket, väldigt praktiskt när man själv lagar mat och man kan låta dem ösa vatten. Det gjorde Liten härom dagen. Och blött blev det..... på diskbänk, i diskho och på golv. Så jag plockade fram ris istället, jag tänkte att det kanske är mer praktiskt men det slutade med ris i hela huset istället. Så vi får helt enkelt välja mellan en begränsad översvämning eller ris i hela huset.

Ja, det är alltså min tolkning av "barnrum/när jag får gäster". När vi får gäster som har barn har vi alltså en massa platser där de små kan leka på även på nedervåningen. Gästrum har vi inget, men soffan får man gärna sova på om man kommer på besök.

Mer inspiration hittar ni som vanligt inne hos fabriken.

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, ja ris eller vann overalt, vet ikke hva som er best:)
    Så fine detaljer med masse fint for barna!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!