måndag 15 september 2014

Tårta med sugrör och vimplar


I fredags fyllde vår stora lillebror 8 år. Morgonen började med sång, paket och frukost på sängen. Sedan bar det iväg till skolan. På kvällen blev det inte så värst mycket firande eftersom storebror skulle spela pingis och då passade vi på att gå till simhallen. Eller jag och Liten stannade hemma med mormor då simhallen inte riktigt är min grej. Så firandet med tårta blev istället på lördagen när resten av släkten kom.



Kalastårtan fick bli med en pepparkakssockerkaka som grund. Fylld med sockerfri chokladmouse och smörkräm. Sedan hällde jag på massor av smält choklad som på bilden inte stelnat ännu. Och jag har nu äntligen dekorerat en tårta med sugrör och vimpel. 


Så här såg tårtan ut när gästerna gått,  med stelnad choklad. 

Ny vecka och nya tag, det var en väldans massa att göra förra veckan. Massor fast ändå inte, tiden bara så poff och måndagen blev söndag. 


4 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta till en stor åttaåring! Måste nog härmas lite på sugrörsvimpeln när min tjejja fyller i höst!

    SvaraRadera
  2. Mein Gott... vilken tårta! Och grattis till nyblivna 8-åringen!!

    SvaraRadera
  3. så härligt det ser ut, kalaset... och mysig dukning med alla blommorna!

    SvaraRadera
  4. Mums! Jag har annvänt grillpinnar av trä när jag har gjort tårtvimplar, intressant med sugrör..

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!