lördag 18 oktober 2014

Ärtgroddar


Nu har jag tagit tag i det där med ärtodling igen. Jag köpte den här ärtgroddslådan från Nelson garden  för två år sedan och var inte så jättenöjd då. Men nu när jag provade igen så blev det väldigt bra. Man behöver byta vattnet och skölja av ärtorna varannan dag och det är bra att blötlägga ärtorna innan i ett dygn så de börjar gro snabbare, annars torkar de upp direkt. 


Sen har jag bakat fröknäcke igen. Om ni inte har provat Risentas frömixpåse tycker jag att ni ska göra det, för lättare än så här går det inte att göra ett nyttigt fröknäcke. För att få det ännu lite godare har jag ströt på flingsalt och en kryddblandning. 


I fönstret har jag ställt de små japanska lyktorna som trädgården är full av just nu. Några har hunnit bli röda och färdiga, andra är fortfarande gröna eller ljust orangea. Oavsett färg så lyser de upp väldigt fint i fönstret.

Önskar er en härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!