torsdag 23 oktober 2014

Trolldeg till trollungen






Vi bakade trolldeg, Liten och jag. I sex olika färger och vi har använt oss av de vanliga hushållsfärgerna. Men den lila blandade vi till själva med blått och rött eftersom det inte finns i vanliga livsmedelsaffären. Den här gången lade jag även i lite glitter i två av färgerna, jag såg det på Pinterest och tänkte att det kunde vara lite roligt. Kanske att man skulle kunna lagt i lite mer för det syns nog mest om man vet om det.



Eftersom det var länge sedan vi "trolldegade" spenderades fredagkvällen vid pysselbordet med alla trolldegstillbehör. Och det var alldeles för länge sedan vi hade en sån pysseldag. Det har liksom inte gått så bra med en liten klättrandes överallt, missnöjd och gnällig. Men nu pysslar han också på, mest med att hälla mjöl på bordet eller ta av pappret på alla kritor men han är nöjd och pysslar på sitt sätt.

Den där nya mattan är vi lite extra förtjusta i. Vi har under sommaren haft den utomhus men så fick den flytta in när sommaren tog slut. Plastmatta är ju väldans praktiskt när man har barn. Lätt att torka av och hålla ren och lite extra glad blev jag när trolldegen som någon tappat och trampat in bara var att pilla bort när den torkat. Det kallar jag barnvänlig matta!

3 kommentarer:

  1. så många härliga färger på trolldegen... och den där matan har jag med, faktiskt i pysselrummet. Där ligger den bra och väntar på utelivet igen!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin trolldeg!!! Måste prova att göra såna fina färger!!!

    SvaraRadera
  3. Mysigt med pysselkvälll där alla är engagerade och med. :) Och jag måste säga att det var den tjusigaste trolldeg jag någonsin skådat. Kram på dig!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!