lördag 1 november 2014

Halloween




Det blev en pumpa i år också. Jag var ute i sista minuten precis som förra året. Jag tänker varje år att den ska fixas några dagar innan, lite som man brukar göra med julpyntet. Men så dyker det upp så mycket annat och jag står där samma dag och skär ut, gröper ur och rostar frön. Men den blev till slut färdig och det blev inte någon traditionell pumpa utan en med spindelnät och två spindlar. Inte alls krångligare att göra än en vanlig, man ritar helt enkelt bara ut spindelnätet på pumpan och skär ut mellan alla streck.


Sedan har jag dekorerat en vanlig grön julgransbelysning med japanska lyktor. Såg Julianes slinga på Instagram och tänkte att det skulle vara perfekt med alla våra lyktor från trädgården. Och ni hittar en liten tutorial inne på hennes magiska blogg Fröken skicklig, där hon skriver små sagor om dockorna och syr för hand och alla ljuvliga små tillbehör.


Våra små orangea lyktor liksom sprider sig som en eld varje år och egentligen gör det ju inte så mycket för de lyser verkligen upp fint i trädgården när allt börjar bli grått.


En spindelnätscheesecake har jag bakat också. Det bara blev så, jag är ju inte den som planerar allt i förväg utan det brukar liksom poppa upp under tillverkningen. Cheesecakereceptet som jag använt hittade jag i Leilas A piece of Cake, den bakbok jag faktiskt använder mest. 


Eftersom det blev lite choklad över fick det bli några spindelnät och spindlar också.

Fin kväll önskar jag er som tittar in!

Mia

2 kommentarer:

  1. Oh vad mycket fint du har gjort! Pumpan blev ju jättemysig. Hos oss har vi inget firande av hallowen, njuter av andras fina bilder istället.
    ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin pumpa!! Och så himla himla fint med de japanska lyktorna på ljusslingan! Det blev ju supermysigt!!!! Toppenidé!

    Hoppas ni hade en bra helg!

    Kramar från oss

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!