onsdag 26 november 2014

Saffranstryffel




Nu fick jag äntligen tryffeln rullad. Det blev nämligen lite över efter alla macrones som jag gjorde till glöggkalaset och tiden att rulla dem har liksom inte funnits. Men så fick jag helt plötsligt en liten lucka och passade på.



Saffranstryffeln rullade jag i torrostade kokosflingor. De är så goda att man inte kan låta bli att ta en varje gång man öppnar kylen. Och det gör man ju några gånger varje dag vilket betyder att de ganska snart är slut.



Choklad- och lingontryffeln  rullade jag i kakaopulver. De är aningens sura och egentligen är det inte någon i familjen som gillar dem så värst mycket. Men i macrones är fyllningen väldigt bra då de är så söta i sig.

Man skulle kunna tro att vi inte gör annat än att fika när man bläddrar igenom de senaste inläggen.  Men det blir ju lätt lite så när det är barn som fyller år det ska fixas kalas för både släkt och deras vänner. November och december är helt enkelt månaderna vi fikar oss igenom. 

För tillfället planerar vi fikat till helgens kalas.....

Ha en fin dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!